Wstęp do rollmasażu

Cel masażu

Głównym celem na urządzeniu ROLL-TECH jest usunięcie cellulitu i uzyskanie szczupłej sylwetki. Jednakże istnieje wiele obszarów w których możemy zastosować masaż na tym urządzeniu.

Są to między innymi:

  1. Aktywacja układu limfatycznego
  2. Rozbijanie tkanki tłuszczowej
  3. Rehabilitacja pourazowa
  4. Przygotowanie do treningu sportowego
  5. Ujędrnianie skóry

Stosowanie diety podczas masażu na urządzeniu ROLL-TECH

Należy sobie uzmysłowić czym tak naprawdę jest dieta. Dieta to jest nic innego jak sposób odżywiania. Nie jesteśmy zwolennikiem diet kapuścianych czy też diet kopenhaskich. Są one niebezpieczne dla zdrowia a efekty krótkotrwałe. Miliony osób na całym świecie przechodzi liczne kuracje odchudzające i przyjmuje środki wspomagające ten proces. Nawet dzieci i młodzież - często niepotrzebnie - stosują różne diety i ograniczenia w jedzeniu. Na przykład w Szwecji 7-letnie dziewczynki przyznają że odchudziły się lub odchudzają. Wśród nastolatek amerykańskich aż 50% uważa się za otyłe (faktycznie co czwarta jest otyła), z kolei aż 79% studentek australijskich chciałoby ważyć mniej. Jak wynika ze statystyk dotyczących odchudzania każdy otyły ma za sobą jedną, kilka lub więcej kuracji odchudzających. W ich wyniku otyli tracą kilka czy kilkanaście kilogramów, po czym niestety bardzo często ponownie tyją.

Podczas rollmasażu na urządzeniu ROLL-TECH możemy pić herbatki ziołowe przed, po lub w trakcie masażu. Wskazane jest również wmasowanie kremu wyszczuplającego 20 min przed masażem który uaktywni się podczas rollmasażu.

Masaż na urządzeniu ROLL-TECH może być bodźcem do zmiany stylu życia. Idzie wiosna, jedzmy zatem więcej jarzyn, pijmy jedna kawę mniej w ciągu dnia, zastąpmy ją czerwoną herbatą która ma w sobie kofeinę. Zamiast zapychać się drożdżówkami w ciągu dnia, jedzmy jogurty serki i owoce. Nie stosujmy całodziennych głodówek, które doprowadzają do zmęczenia a wieczorem do „rzucania się na lodówkę”.

Zaangażujmy do nowego stylu życia całą rodzinę, zarówno dzieci jak i mąż chętniej się do tego dołączą jeśli zauważą po pewnym czasie efekty. Internet jest bogaty w przepisy na zdrowe potrawy które posmakują całej rodzinie. Nowy sposób odżywiania może być uzupełnieniem do ćwiczeń wykonywanych na urządzeniu ROLL-TECH.

Częstotliwość ćwiczeń

Przy masażu na urządzeniu ROLL-TECH nie ma konieczności stosowania głodówek czy diety cud, dlatego też nie występuje efekt jo-jo. Aby na urządzeniu ROLL-TECH uzyskać jak najefektowniejsze wyniki należy stosować go regularnie. Zaleca się masaże 3 razy w tygodniu po godzinie czasu, przez pierwsze trzy tygodnie. Warto korzystać z karnetów, które znacznie zmniejszają koszt masażu a efekty będą widoczne.

1 TYDZIEŃ – W tym tygodniu organizm przyzwyczaja się do dotyku, po pierwszym masażu prawdopodobnie będziemy odczuwać efekt zakwasów, które spowodowane są zastojem organizmu. W pierwszym tygodniu zalecane jest stosowanie mniejszych prędkości obrotu rolek masujących. Efekty rollmasażu są uzależnione od indywidualnych predyspozycji klienta jednakże już po 1 masażu odczuwalne jest przyspieszenie przemiany materii i pobudzenie organizmu.

2,3 TYDZIEŃ – Rollmasaż jest od pierwszego tygodnia ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej, pobudza i reguluje procesy trawienne. W drugim natomiast tygodniu masaż stymuluje usuwanie toksyn, szkodliwych produktów przemiany materii. W miarę postępowania masażu możemy podwyższyć prędkości obrotu i dostosować je do indywidualnych potrzeb.

4 TYDZIEŃ – W tym tygodniu stabilizujemy organizm. Widoczne są efekty masażu m. in. wygładzona skóra, znaczna utrata centymetrów w pasie, biodrach i udach. Ciało staje się jędrniejsze, skóra bardziej ukrwiona. Generalnie 95% klientów korzystających z masażu po 4 tygodniowej kuracji zauważyło zarówno w wyglądzie jak i w samopoczuciu widoczne długotrwałe efekty.

Co to jest limfa?

Limfa w przeciwieństwie do krwi nie posiada organu, który ją pompuje (w przypadku układu krwionośnego takim organem jest serce). Limfa jest napędzana między innymi ruchem mięśni. Naczyniami chłonnymi pierwotna chłonka dostaje się do węzłów chłonnych i tam zostaje oczyszczona z wirusów i bakterii. Tak oczyszczona chłonka opuszcza węzły chłonne naczyniami odprowadzającymi. Jeśli mamy siedzący tryb życia cyrkulacja ta zostaje zachwiana i spowolniana.

Jaki jest wpływ masażu limfatycznego?

Masaż wykonany na urządzeniu ROLL-TECH pobudza układ limfatyczny do pracy, co z kolei powoduje wzmożone zapotrzebowanie organów na tlen i substancje odżywcze.

Dzięki podwyższeniu przepustowości naczyń limfatycznych szybkość krążenia limfy wzrasta, co przyśpiesza i ułatwia wydalanie z organizmu substancji toksycznych i zbędnych produktów przemiany materii. Substancje budulcowe oraz witaminy powracają do krwiobiegu a toksyny wydalone wraz z moczem. Dostarczone do komórek tłuszczowych odżywki i substancje odżywcze umożliwiają ich szybsze spalanie i redukcje masy.

Aby masaż na urządzeniu ROLL-TECH przyniósł jak najefektowniejsze rezultaty pamiętajmy:

  • kierunek wykonywania masażu powinien być zgodny z kierunkiem przepływu limfy (tak jak krążenie krwi, czyli do serca)
  • zachować określoną kolejność podczas wykonywania ćwiczeń, czyli masaż zaczynamy od stóp a kończymy na ramionach i dloniach.

II etap ćwiczeń

1. Stopy
Rollmasaż na urządzeniu ROLL-TECH rozpoczynamy zawsze od stóp, gdyż to właśnie na nich znajdują sie receptory odpowiedzialne za narządy wewnętrzne. Siadamy wygodnie na dużym stołku i stopniowo przyzwyczajamy ciało do rollmasażu. Na stopach znajdują się strefy refleksyjne, które odpowiadają za poszczególne partie ciała, dlatego ważne jest aby każdy rollmasaż rozpoczynać od stóp. Rollmasaż stóp znakomicie wpływa na zmniejszenie drętwienia stóp, przyczynia się do zmniejszenia efektu „zimnych stóp”.

2. Łydki
Kolejna masowaną częścią ciała są łydki, dla zwiększenia pola rollmasażu możemy dodatkowo łydki przesuwać po rolkach, łącząc i rozsuwając na przemian. Miejsca dotknięte żylakami omijamy. Rollmasaż łydek eliminuje napięcie i wpływa kojąco na opuchnięte po całym dniu pracy nogi, rzeźbi kształty łydki.

3. Uda tył
Rollmasaż tylnej części ud należy do jednych z przyjemniejszych rollmasaży Możemy sobie pomóc podpierając się na rękach. Rollmasaż tylnej części ud znakomicie wyrównuje koloryt i strukturę skóry. Regularnie stosowany widocznie zmniejsza pomarańczową skórę i rozstępy.

4. Pośladki części dolna
Bardzo wygodna pozycja która nie wymaga żadnego wysiłku, Przesuwamy dolną część pośladków w lewo i prawo oraz delikatnie w górę i dół. Rollmasaż znakomicie wpływa na jędrność pośladków, wygładza skórę, przy regularnych rollmasażach „podnosi się pupa”.

5. Uda przód
Tą pozycję wykonujemy na stojąco, lekko uginając się do przodu. Dzięki masowaniu tej pozycji wzmacniamy mięśnie i wyszczuplamy selwetkę.

6. Uda część zewnętrzna
Przykładamy zewnętrzną część ud, mamy tu szerokie pole manewru dzięki czemu wymasujemy te obszary ud, które najbardziej tego potrzebują. Widocznie wysmukla sylwetkę zmniejszając efekt poduszek na udach. Przy masowaniu tej części ud możemy w niedługim czasie zmienić ubranie na mniejszy rozmiar.

7. Uda część wewnętrzna
Bardzo ważna część ciała która najbardziej narażona jest na świadczenie. Skóra w tym miejscu ud jest bardzo delikatna, dlatego nasze doznania podczas rollmasażu będą największe. Rollmasaż zmniejsza wiotczenie skóry, wysmukla sylwetkę, wzmacnia mięśnie, likwiduje pomarańczową skórkę.

8. Pośladki
Chyba najprzyjemniejsza pozycja masująca najczęściej używane obszary przez kobiety i mężczyzn pracujących umysłowo. Zmniejsza wiotczenie skóry, likwiduje bóle kości ogonowej, wzmacnia mięśnie, likwiduje pomarańczową skórkę.

9. Brzuch
Przy masowaniu brzucha pamiętajmy aby nie jeździć rolkami po żołądku, zwłaszcza po posiłku. Rollmasaż wygładza brzuch, zmniejsza oponki, podnosi biust pomimo braku bezpośredniego kontaktu z rollkami.

10. Boczki
Najbardziej kłopotliwa część ciała, przy masowaniu tej części możemy pomóc sobie stołkiem. Likwiduje poduszeczki w postaci odkładającego się tłuszczyku, zmniejsza obwód w talii, rzeźbi sylwetkę.

11. Plecy
Chyba najprzyjemniejsza pozycja masująca najczęściej używane obszary przez kobiety pracujące umysłowo. Posłużymy się w tej pozycji podkładką. Rollamsaż relaksuje, zmniejsza uczucie ciężkości głowy, rozluźnia spięte mięśnie.

12. Ręce i dłonie
Końcowa część rollmasażu, polegająca na położeniu ramion i dłoni na rolkach i przesuwaniu po całym obszarze roboczym. Rollmasaż zmniejsza wiotczenie skóry ramion, masuje receptory umieszczone na wewnętrznej części dłoni.

Ćwiczenia łączne

PozycjaCzas trwania poszczególnych pozycji (min)Ilość stron
Stopy1234561
Łydki1234561
Uda tył1234561
Pośladki cz. dolna1234561
Uda przód1234561
Uda cz. zewnętrzna1234562
Uda cz. wewnętrzna1234562
Pośladki1234561
Brzuch1234561
Boczki1234562
Plecy1234561
Ręce i dłonie0,511,522,532
Łączny czas trwania masażu153045607590

Dolne partie

PozycjaCzas trwania poszczególnych pozycji (min)Ilość stron
Stopy1234561
Łydki1234561
Uda tył1234561
Pośladki cz. dolna1234561
Uda przód1234561
Uda cz. zewnętrzna246810122
Uda cz. wewnętrzna246810122
Pośladki246810121
Łączny czas trwania masażu153045607590

Górne partie

PozycjaCzas trwania poszczególnych pozycji (min)Ilość stron
Uda przód1234561
Uda tył1234561
Pośladki1234561
Brzuch3691215181
Boczki246810122
Plecy1234561
Ręce i dłonie246810121
Łączny czas trwania masażu153045607590
Uwaga!!!

Wyładowania elektrostatyczne „kopanie” są normalnym zjawiskiem przy szybkim ruchu obrotowym rolek drewnianych. Może się ono nasilić w przypadku zastosowania sztucznej odzieży lub zbyt dużej prędkości obrotowej bębna. W przypadku wystąpienia zauważalnych wyładowań elektrostatycznych należy zmniejszyć prędkość obrotową do 45 obr/min, zmniejszyć moc lampy podczerwieni, zastosować odzież z mniejszą zawartością sztucznych składników.